Friday 18 June 2010

The sweetest of words have the bitterest taste

Totul e simplu, atat de simplu, incat
devine de neinteles.


Totul e aproape, atat de aproape, incat
se trage-napoia ochilor
si nu se mai vede.
-A unsprezecea elegie, Nichita Stanescu

Ziua de azi a fost rasplata tuturor zilelor din ultima luna. O zi insorita care s-a transformat intro-o zi furtunoasa, un cer bacovian, vijelii, tunete, fulgere, punctul final, culminant, al saptamanii.
Copii in vacanta. De cand nu mai stiu ce-i aia o vacanta de vara, de cand nu mai intru in categoria de copil? Prea multe metamorfoze, domnisoara Samsa.

O zi de cafe frappe, subtilitate de sirop de ciocolata pentru infometatul suflet al celei care este la dieta, o zi de soare si umbre in coltul catedralei, o zi de grupuri de turisti sub Podul Minciunilor, si elevii craioveni din a IVa B care urmareau bannerul verde al invatatoarei. Sa nu ne pierdem deci, copii.
In a VIa (tot B, primul meu an de B), ultimul meu an scolar pe aceste meleaguri, am fost intr-o excursie de vreo doua zile din Arad in Deva, Alba-Iulia, Medias, Sighisoara (oh, my love), si acest oras care acum il numesc al meu, Sibiul. Cateva ore petrecute aici dupa noaptea in care inghetasem intr-un camin studentesc sighisorean, care iarna nu prea e cu incalzirea. Tin minte ca eram toti cam imbracati in toate hainele care le adusesem cu noi, Eu aveam pantalonii de fas peste blugi, o bluza si vreo doua pulovere plus doua paturi si muream de frig. Momente de glorie. 12 ani de-abia impliniti. Tin minte cantecul care-l cantam urcand spre cetatea din Deva. "Ca la 12 ani, fara griji si cu multi bani". Deh, unii mai bine ca altii.

(Paranteza: mi-e dor de tine, Arad. Mi-e dor. Nici macar nu sunt departe, dar cred ca esti numai o amintire. Prea mult s-a schimbat, tu ca oras nu prea, eu foarte mult)

O zi pentru Notre Musique de Goddard. O zi de Mihail Sebastian si Nichita Stanescu, o zi citind fiecare cuvant din ghidul Lonely Guide despre studentia in Aberdeen, UK (totul e aproape, atat de aproape! o, Septembrie, o).
O zi de multe ganduri insirate si multe planuri de viitor. Scotland, here I come. Aproape. Atat de aproape.

No comments:

Post a Comment